Strategi Pengembangan Kepariwisataan
Abstract
Pariwisata telah dijadikan sektor andalan dalam pelita V maupun dalam pembangunan jangka panjang tahap ke ll. Sasaran pariwisata nusantara adalah untuk menciptakan persatuan dan kesatuan serta kecintaan tanah air, sedangkan pariwisata internasional didasarkan pada tolak ukur jumlah wisatawan dan perolehan devisa.
Tercapainya sasaran-sasarankuantitatif dengan tolok ukur rersebut diatas belum menggambarkan keberhasilan yang sebenamya. Tulisan ini dimaksudkan sebagai pengungkapan akan perlunya straregi sebagai rangkafan untuk mencapai sasaran jangka panjang tampa dipengaruhi oleh keuntungan-keuntungan atau hambatan- hambatan jangka pendek di dalam pengembangan kepariwisafaan yang multi dimensional.
Downloads
References
Adi. Cri Munhi, (1990). Tourism in Indonesia Development and Prospects, Directoralefienorai oi Tourism.
Bagus, i.G.N.. (1990). Social Cultural Impacts of Tourism in Bali,
Unpublished.
Booth, A. (1989,1990). The Tourism Sector In indonesia: Development in the 19805 and Prospects for the 1990, ILO-UNDP.
Gunawan, MR, (1990). Profile and Trends of Indonesia's Tourism, unpublished,
Jenkins, C.L.. (1989). Tourism Statistics, Dit. Gen of Tourism - WTO UNDP
Mathielson, A, (1982). Tourism: Economic, Physical and Sosial
Impact, Longman London.
Pearce. D., (1989). Tourism Development, Longman Group Ltd.
Pearce, D., (1987). Tourism Today a Geographical Analysis. Longman Group Ltd"John Wiley and sons inc. NY.
_, Current Travel and Tourism Indicaiors, Madrid.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Manuscript submitted to JRCP has to be an original work of the author(s), contains no element of plagiarism, and has never been published or is not being considered for publication in other journals. The author(s) retain the copyright of the content published in JRCP. There is no need for request or consultation for future re-use and re-publication of the content as long as the author and the source are cited properly.